Kamu buat sendiri (DIY) – tapak lampu dinding

To be honest, aku tak berapa pasti apa nak panggil menatang ni. Secara amnya, ianya adalah pemegang atau tapak untuk meletakkan lampu tidur. Di mana aku akan meletakkan lampu diatasnya, di dinding. Arrgghh… pening! 😀

Memandangkan tapak yang lama dah hancur, sebab kualiti material yang sangat tidak kukuh (iaitu kotak) maka tercetus la idea yang ni… berikut adalah barang-barang yang sempat terlintas di fikiran.

1) 2 x Kaki meja / kabinet TV yang tidak guna (cabut sebab bila ada kaki tu, kabinet jadi melengkung)
2) Skru yang asal masa cabut dari kabinet (boleh jugak guna paku atau yang setara dengannya)
3) Pemutar skru (first time taip ni, selalunya screw driver)
4) Dinding (kalau takde camne nak buat ye tak? hehehe)

Kaki kabinet TV yang tak guna
Jangan confuse, ni gambar dinding

 

Cara-caranya:

1) Ukur dulu ketinggian, termasuk ketinggian badan
2) Skru atau paku 2 kaki kabinet tadi pada dinding. Yang ni terpulang nak buat camne, yang aku buat ni jarakkan sikit supaya bleh salurkan wayar.
3) Letakkan lampu di atasnya, gam atau salotape kalau perlu.
4) Nyalakan lampu tu, siap! hehehe

Ni hasilnya:

Amacam? Buruk kan? hahaha… lantaklah, janji tak bersepah atas meja. Selamat mencuba dan memerah otak 🙂

P/s: Ada kesan salotape tu, DIY yang lama punya. Guna kotak je 😀

Advertisements

Author: Hilman

I'm a dad! :-)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s