Macro – Bukit Tinggi, Pahang.

Asik dekat2 je, kali ni pergi outing jauh sikit hehehe. Destinasi yang kami tuju kali ini adalah Bukit Tinggi, Pahang.

Bertolak dari Putrajaya bersama Sairel (tumpang kereta dia) lebih kurang pukul 7:30AM. Singgah di Genting Sempah untuk sarapan dan jumpa geng lain (Ezry dan Zack Zaidi). Lepas sarapan maka bermulalah satu perlumbaan kereta Honda sepanjang perjalanan ke Bukit Tinggi kekeke“““““““` (kucing aku punya kerja, terus typo!). Masa tu Hairul Azuar dan Serin datang dari Shah Alam menaiki satu kereta juga. So totally 4 biji kereta 2 orang setiap satu… menyahut seruan kerajaan? 😀

To be honest, ini adalah kali pertama aku menjejakkan kaki di sini. Setibanya kami di sana… kami disajikan dengan pemandangan pagi yang sangat menyegarkan. Oh ye, ketinggian lokasi tersebut adalah 3500 kaki dari paras laut… kalau naik proton saga tak tau lah berapa jam baru sampai hahaha.

20140203_093305
Menuju puncak! na na na na na na na (lupa lirik)
20140203_093906
Papan tanda… (ini pon aku nak bagitau hehehe)
20140203_093928
Ye ke?
20140203_094245_Richtone(HDR)
HDR guna phone
20140203_095424_Richtone(HDR)
Pengetua
20140203_103854_Richtone(HDR)
Baca sendiri papan tanda tu… aku tak reti nak sebut betul2
20140203_131521_Richtone(HDR)
Speed trap?

Outing kali ni disertai oleh 8 orang termasuk aku iaitu Zack Zaidi, Ezry, Hairul Azuar, Serin, Sairel, Awang Jerry dan sahabat beliau (otai jugak ni, berbangsa cina).

Ramai yang kata Bukit Tinggi ni adalah salah satu lokasi yang menarik untuk aktiviti outing macro kerana faktor ketebalan hutan dan kesegaran udaranya. Guess what? Memang betul lah kata diorang tu hehehe.

Berikut adalah sebahagian dari hasil macro pada hari tersebut… sebahagian lagi simpan dalam hardisk hahaha

Dari kiri: Zack Zaidi, aku, Ezry, Serin, Sairel, Hairul Azuar
Tiada dalam gambar: Awang Jerry dan rakan

Kata penutup, Bukit Tinggi memang menarik. Insya Allah akan melawat lagi bila ada rezeki… adios!

Advertisements

Author: Hilman

I'm a dad! :-)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s