Minggu Orentasi….

Selama seminggu mama mengikuti minggu orentasi…huh begitu memenatkan…apa idaknya kul 5.00 pagi mama dah kena bangun….maklumle berulang dari umah..nasib baik boleh berulang. Lepas tu kul 6.15 pagi mama dah kena gerak dari umah ke maktab…sebab kalau lambat jalan jam…nak kata jam sangat tu takla…tapi kalau dah banyak keter jadi lambat la sampai nanti. kul 6.45 pagi mama dah sampai maktab. tepat kul 7.00 pagi dah start aktiviti riadah…pahtu terus taklimat sampai ptg…hmmmmm…sampai umah kul 7.30 ptg sbb taklimat abis sampai 6.30ptg….

hari kedua minggu orentasi…masa nak balik tu ujan lebat giler di tambah dgn ribut petir…mama pun memberanikan diri nak balik…baru separuh jalan mama tgk jalan dah jam…rupa2nya ada pokok tumbang himpap kereta….so ada la ambulan ngan bomba dtg….memang menakutkan time tu…so mama pun tawakallah cari jalan alternatif….jalan siap banjir lak tuh…so mama pun menonong je cari jalan nak balik putrajaya…mama ni bukannya terror sgt pasal jalan nih…kalau tu yg abah ajar itu lah yg mama ikut….so doa punya doa mama jumpa gak jalan balik ke putrajaya…alhamdulillah….

Advertisements

2 thoughts on “Minggu Orentasi….”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s