Darwisy dah pandai berjalan

Alhamdulillah setelah hampir 1 tahun 3 bulan akhirnya Darwisy dah dapat keyakinan untuk berjalan semula. keyakinan untuk berjalan semula?? hehe memang asalnya Darwisy dah boleh berjalan. masa tu umur dia lebih kurang 1 tahun 1 bulan. tapi ntah macam mana masa terlampau seronok berjalan tu, tiba2 dia terjatuh tersungkur. apa lagi meraung la dia. dan sejak itu juga dia macam fobia/trauma nak berjalan. macam2 petua kami cuba tapi still tak jalan2. lastly, kami tanya kengkawan diorang kata “biarkan aje, bila dia nak jalan nanti dia jalan lah”

btw ini antara petua yang boleh buat anak cepat jalan:

-sapu minyak masak yang dicampur dengan bawang putih di kaki dan lutut

-jalankan dia atas rumput yang berembun lepas matahari terbit tanpa kasut (seeloknya pagi)

Advertisements

Author: Hilman

I'm a dad! :-)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s