darwisy intai kami berbuka…

heheh.. kesian darwisy. bukan apa, kesian tengok dia sensorang dalam bilik.. begini ceritanya…….

hari ni kami berbuka puasa berdua aje, semalam (ahad) kan ramai? so kena la kami adjust masa tu. bila dah siap masak2 semua tu, kenalah tidurkan si darwisy ni dulu. kalau idak, tak berbuka la kami bersama 🙂

so mama tidurkan la dia kat dalam bilik. bila dalam kul 6.45pm tu dia dah tidur. bersiap la kami nak berbuka. pehtu bila tengah berbuka tu, kami sambil2 tengok dia. memula ok lah. tak lama lepas tu, kami nampak tangan dia dah bergerak2 macam nak mencapai kami. alamak aih dah jaga la plak(dalam hati kami)

alang2 dah berbuka ni habiskan lah dulu. lepas tu masa kami nak habiskan makanan, kami tengok je dia pandang kat kami. baiknyaaaa dia tak meragam pon. siap mengiring lagi. macam paham2 je kami tengah berbuka puasa hihihi. lepas je berbuka tu laju je mama jenguk dia. apa lagi, suka sakan la darwisy 😛

Advertisements

Author: Hilman

I'm a dad! :-)

3 thoughts on “darwisy intai kami berbuka…”

  1. haaa….itu baru pandai menerap…sok2 dah merangkak tak terkejar la jawabnya….welcome to the babies development world…..rasa tak senang atikan…ghisau takut aper2 jadik kat baby nih…kalau darwisy suka laga muka kat lantai pastikan jgn ader kain or bantal ker…takut dia lemas nanti..sebab ader kes…memang kita kena jaga…twin kitaorag, waktu buka, diarang pon sibuk nak buka gak..tak suap nangis…sahur pon samer….nak makan gak….seb badan la kan…kena la layan….keng salam kat dee…

    Like

  2. hehe itu pasal la… memang kami tak letak apa2 pon kecuali toto tu aje. kalau letak bantal lagi kuat dia tonyoh muka tu pehtu jilat2 bantal sampai basah. kak tie start bagi twin makan umur berapa ek? kami dah start bagi nestum “sikit” sebab dia macam selalu lapar. bagi susu mama pon mcm tak cukup memanjang. so campurkan dalam susu, untuk malam nak tidur je. baru la macam lena sikit 🙂 comel je tengok muka dia kalau nampak kami makan. iye2 mulut pon ikut kunyah 😀 itu yang buat kami kesian kat dia..hmm tak sabar nak tunggu besar sikit nak bagi dia makan

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s